Stránky

středa 12. února 2014

Balík z Čech :)

Všem nám studentíkům, trpícím hlady posílají naše milé maminky balíčky. Někomu větší, někomu menší, ale ať už je jakýkoliv, potěší :) Pohled z Čech do Norska stojí 25 Kč, u balíku záleží na váze, balíček do dvou kil by měl jít rychleji, zachází se s ním ještě jako s psaním, nad dvě kila čeká balíček celní kontrola, jak probíhá ví v Ruzyni. Balík, který přišel mně, vážil 7 kg a stál 715 Kč. Byl poslán ekonomicky a jako dárek. Na poště budou říkat, že jde balík 8 - 10 dnů, nevěřte jim, trvá to minimálně 14 dní, u "šťastlivců" jako jsem já třeba i 16.

Po deseti dnech jsem tedy nedočkavě kontrolovala schránku a ono pořád nic. Po 15 dnech se objevila zvláštní obálka.


A obsah obálky mě dost vyděsil. Jednak byl celý norsky a pak se v něm psalo cosi o celní kontrole, o tom, co mám kam poslat, a na závěr pod čarou jakási plná moc. O balíku jsem se dozvěděla jen od koho je, z jaké země, váhu, číslo zásilky a to bylo zhruba tak všechno. Jelikož jsem si ani po konzultaci s translatorem, nebyla jistá, co po mě chtějí, zavolala jsem na infolinku, jak nabádájí na konci dopisu (For information in English, please call 04004). A tak jsem volala (upozorňuji, že z norské SIM karty), přes norský automat jsem se proklikala na angličtinu, přes anglický automat se silně norským přízvukem na operátorku mluvící velmi dobře anglicky. Paní jsem nadiktovala číslo zásilky, obsahující i několik písmen (pokud budete někde diktovat písmena, doporučuju zopakovat si vojenskou abecedu - alfa, bravo, charlie,...). Hned u cé byl problém: "Sí lajk sijera?", slyším od operátorky. Copak já vím, jak se píše Sierra/Cierra? Nakonec jsem to nějak vykomunikovala a bylo mi řečeno, že je dopis pouze informativní a že je balík na cestě z Osla do Kristiansandu - UF! Po několika dnech jsem zjistila, že je infolinka placená a něco přes tři minuty volání mě stály asi tak 15 NOK - to není nejlevnější hovor, navíc telefonát tu většinou stojí 0,3 NOK za minutu, takže měli na poště přirážku.


Další den - ticho po pěšině. Už jsem se doopravdy bála, že jsem se s operátorkou nedomluvila a že můj balík někde visí. Den poté se naštěstí objevila tolik toužená informace - mám si vyzvednout balík! Ale nepíší kde - adresu nenajdete, a tak je nutné zeptat se místních a nebo hodných spolužaček, co už mají hledání za sebou :) Zkrátka, každá část Kristiansandu má své výdejní místo a většinou je to v nějakém "supermarketu" typu Rimi, ICA apod.


A tak jsem si byla vyzvednout můj balíček, pobočka se nacházela něco kolem 1,5 - 2 km od mého domu, takže jsem se hezky prošla a protáhla ruce, sedm kilo se celkem pronese, ale za tu radost z rozbalování to stojí :)


Razítko z Ruzyně nesmí chybět :D


A tady je všechno co se nacházelo v mém balíčku :) Hromada jídla, sladkostí a pár zapomenutých věcí. Když jsem si psala o rukavice, teplou šálu a návleky bylo tu tak -5, balík dorazil po 16 dnech a tady svítí sluníčko a je 5°C, nicméně nezoufám, sníh prý v Norsku bývá do dubna, tak snad všechno ještě využiju :)


Žádné komentáře:

Okomentovat